VATTKOPPOR.

Igår efter dagis upptäckte jag en prick på Theo i ljumsken när han satt på pottan. Vid läggning upptäcktes även fem andra på mage och rygg. Då våran Theo alltid i stort sätt har prickar på kroppen, otroligt känslig hud och väldigt lätt att få utslag av bl.a. viss mat. Den i ljumsken började bli svälld och uppblåst, aha vattkoppor va min första tanke då grannens Aaron fick sina första prickar igår för två veckor sedan och Theo och han lekt massor på dagis den dagen och på fredagen innan helg ledigt. Så inte speciellt konstigt om han åkt på de och att få andra prickar just den dagen två veckor efter Aarons första kan ju inte bli mer sammanträffande. Han sov mellan 20.30 och 05 i morse pigg och glad när han vaknade och har ingen feber och är mest som vanligt så här långt. De har ploppat upp fler prickar sen han vakna och alla dem första har fått blåsor nu så de känns som att de inte är några frågetecken längre, de lär vara vattkoppor.


Glömde jag nämna att jag vakna med ont i halsen i morse? Känns som jag inte direkt behövde de också just nu. Att försöka leva normalt och försöka äta lite ta hand om en vattkopprig just nu pigg kille och sen bli "sjuk" själv känns inte som någon bra kombo. Suck! Förhoppningsvis får han inte värsta slaget av koppe sjukan. Hoppas hoppas hoppas de blir lindrigt. 



Kommentarer
Postat av: Therese & fröna

Just nu känner jag 3 barn i samma ålder Som är hemma med vattkoppor :) Elina var ungefär lika gammal som Theo och var ganska obesvärad på dagarna men sov lite oroligt. Det kliade väl antagligen, hon hade ingen feber heller... Hoppas ni får lindrig variant! Kram

2014-02-25 @ 11:25:08
URL: http://sorkboet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0