ETT STEG NÄRMARE.

Igår ville Theo att pappan gärna skulle hämta honom på dagis men eftersom pappan inte skulle komma hem för än till fem och måste byta bil först för att kunna hämta då s80in med bilstol i står hos hans föräldrar och han åker deras utan bilstol så fick han nöja sig med sin mamma. Jag brukar åka vid 16 dem dagar jag måste hämta så han inte behöver gå hem sist hela tiden.. Men igår valde jag att vänta till 16.30 så de bara va en eller två fröknar kvar och inte fyra som de oftast är vid 16. Theo va sist, en annan pojke skulle precis kläs på och åka hem när jag kom innanför dörren.. Theos inskolningsfröken hade stängning och satt framför datorn med Theo och kollade på you tube filmer.. Bamse traktor Tom och Rorri bl.a.. Andra fröken skulle precis gå hem. Tajmat och bra! Hon börja nästan direkt prata om sin mammaledighet då dem ska få sin bebis i mitten av april och vi har knappt pratat med varandra sen innan jul.. Eftersom hon öppna upp de så fint kunde jag väldigt smidigt klämma in lillebrors ankomst och va han utsätter sin mamma för. Hon blev jätte glad (för lillebror så klart inte spyorna haha) eftersom vi bara ska ha med en månads mellanrum också och hon va så glad att jag berättade de först för henne (av alla dem sex fröknarna där inne) Har tänk säga de så läge men aldrig passat in då dem jämt är full styrka och man inte vill störa när dem har fullt upp med barnen. Inte så lätt att sno en fröken och komma åt sidan. Inte heller vill man berätta för tidigt både för att de sprider sig som en löpeld och för att de kan ju hända saker. Hon förstod mig precis och känns så skönt nu när hon vet.. Hon fråga om hon skulle berätta för dem andra fröknarna eller om jag ville göra de själv. Så nöjd över hur de blev, känns som en liten börda lättar från mina axlar. Och efter att ha mått lite sämre hela dagen så gjorde de mig lite piggare. Vi pratade också avdelnings platser och 15 timmars veckor dagis gården som är under förvandling och om mammaledigheten framöver.
 
När Theo och jag kom hem sen efter att ha varit kvar på dagis minst 30 minuter hade pappan kommit hem och golvet var klart inne i lillebrors rum. Känns lite mer verkligt nu när rummet nästan är klart och dagis vet om läget. Så skönt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0