FÖRÄNDRINGAR PÅ DAGIS.

Idag när jag lämnade guldklimpen på dagis träffade jag en av dagis bästisarnas mamma. Stod och pratade en stund och hon berätta att hon precis fått veta att dem fyra äldsta på avdelningen (egentligen två avdelningar men dem sitter ihop) skulle få flytta in i huset till nya avdelningar om en månad. Så hennes grabb och Theo kommer inte gå tillsammans längre. Theo har två favvo kompisar på dagis, båda två kommer byta. Och den tredje är också en i deras "gäng". Den fjärde vet jag inte säkert vem de är än, men går dem på vem som är äldst som hon sa så vet jag vem de är. Väntat eftersom de är knökfullt på deras avdelningar och de kommer nyinskolningar under våren men hade ändå hoppats att båda bästisarna skulle få gå tillsammans med Theo lite längre. Eller att Theo kanske skulle hamna på samma avdelning som någon av dem vid byte. De finns fyra avdelningar inne på huset så de är inte så stor chans att dem kommer på samma sen. De är egentligen fullt på dem också tills efter sommaren när de är en bunt som kommer sluta och börja förskoleklass. Men antar att de inte finns några andra val än att få in dem större på huset så minstingarna kommer in. Nu är det bara vänta och se när de är Theos tur att gå över och hur de kommer funka för honom när bästisarna "försvinner". Dock ska han ändå börja 15 timmars till sommaren så de kommer bli mindre dagis i veckorna och kompisen vars mamma jag prata med idag ska också få en lillebror nu i mars så dem kommer säkert träffas en hel del ändå fast på hemmaplan i stället. Hoppas Theo kommer ta de bra bara och inte bli för ledsen när dem försvinner, de är ofast dem som gör hans dagar där borta.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0