NYÅRSAFTON 2013.

Dagen började med att Theo tog sovmorgon till 7.45 och efter vi gjort oss i ordning så åkte vi till morfarn och lämnade den lille krabaten där för lite övernattning och lek. På vägen dit säger jag nu är vi nästan framme... I korsningen till valö utbrister Theo framme Hökhuvud och jag frågar vart vi ska, morfar Janne Hökhuvud svarar Theo glatt och han hinner bara innanför dörren och upp i morfars famn så berättar han att han minsann är i Hökhuvud. Våran lille pratkvarn. Efter en stund ger vi oss iväg mot Coop och ÖB och jag kan inte riktigt åka från orten utan ett besök bland blommorna. Så in till Lotta och fixa en tulpanbukett att ha här hemma på bordet, vitt och grönt.. Underbart! 
 
Hemma sen och inte för än till 19 ska vi vara hos vännerna för nyårsfirande så vi hinner med några timmar hemma själva i lugn och ro kollandes på film och bara njuter av lugnet. Jimmys lillasyster kommer förbi med kola hon gjort och jag vågar mig till och med på att smaka. När hon ändå är innanför dörren är hon söt och färgar håret på mig också så nu kan jag sluta gamla och börja nya året med lite piggare känsla. Tänk så mycket lite färg kan göra för att man ska känna sig ny och fräsch. Va väldigt länge sen de åkte i en färg sist, har inte känt något behov av de tidigare. Men nu, nu jädrar ska nya året börja med en piggare jag. Bara att sen klä upp sig och piffa till sig gjorde mycket för psyket. Tanken var att jag kanske bara skulle köra ut Jimmy till våra vänner och sen säga hej och stanna en liten stund beroende på hur det kändes med matlukter, illamåendet, mycket folk och ljudnivån. Men jag blev kvar ett tag som sen blev ett bra tag.. Tänkte först ge upp vid 22.30 men sen börja vi prata och klockan gick. Inte van att vara uppe så sent och av erfarenhet brukar jag må skit av att komma i säng både för sent och av att ha svårt att få i mig något där på kvällen. Med inställningen, nystart och bättre 2014 så stannade jag till efter tolvslaget och Jimmy följde sen med hem. Och jag va inte så hängig igår som jag trodde jag skulle bli, som jag brukar bli.. Lite tråkigt dock att jag inte kunde sitta med dem andra och äta något (Anna lagar alltid underbart god mat och Elins efterrätter, mums) och att måsta gå iväg för lite lugn och ro ibland men nästa nyår då jädrar ska jag va med fullt ut igen! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0