HOSTA OCH LITE SÖMN.

Jimmy blev hemma från jobbet idag med en jätte hostig Theo. Han sov ju knappt någon middag igår pga hostan och innan vi han somna igår hade han vaknat säkert tio gånger och hostat så han nästan kräktes, han va så ledsen men samtidigt så trött så han nästan sov undertiden. Han fick sova mellan oss och till slut kunde vi få lite sömn. Lillebror levde rövare så jag mådde så dåligt och de gjorde inte saken bättre. I natt strax före ett drog Theo igång igen, han höll mig vaken till efter två nån gång innan han fick ro igen och slutade hosta hela tiden. Jag somna tillslut också och vakna vid halv fyra nästa gång av Jimmys alarm, han ringde jobbet och sen börja Theo hosta på nytt. Till slut så somna vi om alla tre och sov till kvart över sex sen ville inte Theo sova längre. Hela morgonen så här långt har han hosta och hosta så man bara väntar på att han ska kräkas av de. Min hosta håller också i och de går förbannat trögt att äta då halsen känns som en klump. En liten macka har jag fått ner så här långt men de känns som den ska komma i retur när som helst. I morgon blir de antagligen dagis för Theo igen om han inte är jätte hängig till i eftermiddag. Tänkte försöka få han att sova middag i bilen idag så han sitter upp då borde de gå lite lättare med hostandet. Värt att testa i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kontakta vårdcentralen och försök få coccilana till Theo, vi märkte skillnaden redan första natten för Tias. Gillar inte stark medicin men alltså att ha en unge som hostar så han gråter i sömnen :( och vänder efter första slurken, så värt det!! Krya på er

Svar: Vi har de hemma, va lite inne på att prova men visste inte om man våga. Men då ska vi nog ge lite till honom nu ikväll och hoppas på att den ger effekt här också. Tack för tipset!
Elli

2014-03-17 @ 14:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0