SJUK OCH ÅTER SJUK.

Jag fortsätter klaga av mig.. Jag vill inte klaga jag är inte en sån som hela tiden klagar egentligen! Men nu tycker jag faktiskt att de får vara nog med skit för min del. Jag har gett upp mitt hopp om att få må lite bra innan bebis är här. Lite hopp hade jag ändå kvar om att kunna få vara frisk sista månaderna. Illamåendet osv kommer jag ju inte slippa och alla andra krämpor men att va sjuk trodde jag ändå att jag kunde få slippa. Har aldrig varit så mycket sjuk d dessa sista fem månader, så fort jag blir frisk från något så är jag "pigg" en vecka eller två sen åker jag på något igen. Åå jo de är ju mitt immunförsvar som är helt åt skogen i och med de hela som pågår men kunde jag inte fått klarat mig lite bättre. Min förkylning som härjar i kroppen har gjort sig sällskap av en sjukt påfrestande hosta nu också och igår börja ögonen krångla, trodde de bara sved eftersom jag va så förkyld men verkar va en släng av ögoninflammation på båda ögonen. Jag har aldrig haft de tidigare, kanske när jag va liten men de är inget jag minns alltså är det längesedan i så fall. 

Theo somna igår kväll i famnen på Jimmy när dem satt i soffan och Theo skulle äta välling. Jimmy somna också ska tilläggas och de såg så mysigt ut. Jag tyckte de blev lite tyst där inne när jag satt i ett annat rum och prata i telefon, Theo hade innan dess grinat som en galning för att han inte fick vara inne hos mig medan jag prata. Jag väckte Jimmy och bar in Theo till sin säng, han gnällde till lite men fortsatt sova. Klockan va närmare åtta. Jag har varit upp kanske fem gånger i natt på mina nattliga toabesök (så less på att vakna och va kissnödig hela tiden och att knappt ta mig upp ur sängen vid varje tillfälle) gjorde rent ögonen varje gång också eftersom jag knappt kunde öppna dem.. Va nog tur de annars hade dem nog suttit ihop när jag väl vakna och gick upp nu i morse. Hörde Theo hosta till vid ett tillfälle annars sov han inne hos sig enda till 6.30! Sååå skönt och välbehövligt för oss alla tre. Måste betyda att han börjar krya på sig också. Alla koppor börjar mörkna mer och mer och ser mycket mörkare ut nu. Inte lika ljusa och irriterade som innan. Ska ta en genomgång utan hans koppe kropp när han ska byta om från pyjamas till vanliga kläder sen. Måste säga att han har varit extremt duktig och de där med att de kliar så barnen blir tokiga ledsna och man måste prova alla krämer och huskurer som finns de har vi inte ens varit nära. Har inte smörjt ungen med ett endaste dugg och de enda han har kliat har varit väldigt sparsamt mot vad jag trodde de skulle bli. 

Får se hur denna dag kommer bli. Hade en del planer men vet inte riktigt hur vi ska göra med dem än. Kanske ska skrota dem helt eller bara genomföra en del av dem. Jag kommer nog mest flytta mig mellan sängen toan och soffan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0