TISDAG MORGON.

I morse tog jag hand om Theo själv för första gången på ett bra tag. Minns inte ens när jag gjorde det en morgon sist. Va inställd på att det skulle gå och det gjorde det, väldigt mycket för att Theo va på strålande humör och trottsade väldigt lite för att vara morgon och honom (ett plus i kanten var att mamman va någelunda pigg där på morgonen också). Han kan vara riktigt duktig om han bara vill och i morse va en av dem dagarna. Han va så trött igår kväll, märktes att han hade nog tagit ut sig ganska mycket på dagis. Och som han åt igår, hade ätit jätte bra med lunch och mellis på dagis och hemma åt han två portioner.. mer potatis mamma sa han två gånger, han som inte ens brukar vilja ha potatis. Han har inte varit där så mycket under dem senaste tre-fyra veckorna då det varit vattkoppor, dagis, hosta, dagis och sen hem skickad med "feber" som inte alls va feber och sen fick han va hemma veckan ut så kanske dem här sjukdomarna ger sig snart här hemma. Så igår kväll sa han flera gånger trött vill gå och sova och sagt och gjort så snart han va klar för sängen, nattad och vred på sig lite sen sov han sött. Vet att jag hörde honom hosta en gång i natt när jag va vaken och upp på toa men annars sov han nog sött hela natten och vakna inte för än 7,15. Jag vakna en timme tidigare och låg och försökte slappna av och känna hur jag mådde. Gick upp och tog lite hostmedicin drack vatten och gjorde mig klar i badrummet. När jag kika in till Theo där vid kvart över såg jag honom röra på sig lite men låg fortfarande ner och blunda och gosa. Gick in och pratade lite med honom och han va pigg och glad, redo att gå upp. Bland det första han sa va torr bölla mamma känn och som sagt nog va den torr allt och vi skynda in till pottan och kissade där i stället. Super duktig och han blir så stolt!
 
Han åt frukost, tog puffar, borsta tänder och klädde på sig utan problem. Vi var klara med alla måsten långt före det var dags att klä på ytterkläder och åka iväg. Han till och med att leka en bra stund trotts att han som sagt inte vaknade speciellt tidigt.
 
En glad kille under bordet. Han kom på i morse att man kunde ju "bygga" koja under bordet och leka där under. Ställde om stolarna och grejade tog sin katt och börja mata med nappflaskan. Lille miss är törstig mamma.
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0