1 MAJ.

Usch att vakna till denna dag... Första maj och 1dm snö på backen. De sluta snöa för en timme sedan och nu börjar himlen bli lite blå och solen lyser. Lite hopp om att den smälter bort fort i alla fall. Känner mig sjukt deprimerad av detta väder, har sovit dåligt. Avslutade kvällen igår med att må så fruktansvärt illa så kvällens matintag kom i retur. Va några dagar sen sist de hände. Även om jag mår illa och har svårt att äta har jag ändå fått behålla de lilla jag ätit på senaste dagarna. Vaknar sjuttielva gånger i natt av en bråkig bebis i magen och tio toabesök... Vaken mellan 3 och 4 då de inte alls gick att sova något. Är så less på att inte kunna ligga ner och sova så som jag vill, sitta går inte heller och att ligga på sida är pina. Även om en bebis inte ger än mer sömn så kan jag i alla fall sova skönt mellan den vakna tiden... Vid 6 kom Theo in till oss och ville mysa och titta plattan. Han är en extremt grinig kille idag så antingen börjar han bli sjuk (inte magsjuka snälla) sovit dåligt eller så är han också snö depp.. Han åt välling i morse men ville inte äta frukost sen. Men klagar på ont i magen. Antagligen hungrig. Han har fått i sig en banan nu i alla fall får se om den mättade något. Funderar på att ta mig upp ur den sköna sängen, men till att göra vad då? Har ingen lust att göra ett endaste dugg idag (mer än att föda barn) tänker inte gå utanför dörren och jag vet att jag kommer bli galen att bara vara inne och slöa. Kanske försöka sig på en smörgås efter lillebror slutat hicka där inne.. Han lever om samtidigt och de gör så ont. Hur länge ska jag gå med dessa förvärkar och denna obehagliga smärta och tryck. Om man visste vilket datum han tänkte komma ut ändå. Aja masa sig upp va de ja. Får se va dagen har att bjuda på. 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0