LÖRDAGENS FYND.



Kläder kläder och mera kläder. I lördags hade jag heldag med min fina pappa.
Vi var först till bakluckan och kikade. Hade inga förhoppningar om några fynd då
jag kom hem tom hänt gången innan. Och trodde det skulle bli samma sak igen.
Hade tre rader med bord kvar när vi kom till ett med MASSOR av barnkläder.
Huller om buller högar berg korgar lådor fulla. Dock uppdelade lite efter storlek.
Ska du inte kika då sa pappa och jag börja kolla i berget på bordet.
Såg ett par byxor som såg helt nya ut och med priset 20kr.
Kollade lite till, grävde och grävde och fick fatt i ett par till utan pris på.
Fortsatte kika och hittade en tröja som såg ny och fin ut. Börja prata lite med hon
som sålde och hon var verkligen super trevlig. Efter att jag hittat några tänkbara
fynd så fråga jag vad dem kostade eftersom bara en hade pris på sig. 10 20 30kr
beroende på vad det var men äää du får ta vad du vill för 10kr styck är mycket
roligare om dem kommer till användning för vi ska inte ha fler barn nu sa hon.
Oj sa vi och så var jag ju tvungen att gräva ännu mera. Hittade polarn tossor
som knappt var använda längst under i högen, två skjortor som heller inte kan
ha varit mycket använda. Och ja ni ser ju på bilderna vad som fick följa med hem.
Kan inte klaga på ett endaste av plaggen. Ingen är urtvättad eller nopprig.
ALLA ser knappt använda ut. Så det slutade med att jag fyndade 13 plagg för
hela 130kr. Eller jag och jag. Pappa fyndade det till skruttisen.
Tack bästaste pappa/morfar kändes som julafton när man kom hem och skulle
plocka in allt i tvättmaskinen. Räkna ut på ett ungefär vad allt skulle kostat nytt
och vi närmade oss 1500kr. Storlekarna ligger mellan 56 och 74 mest 62.
Ångrar nästan att jag inte kollade mera på lite större kläder också men hon
hade inte så mycket av dem så det var väl därför man inte tänkte på det.
Så den här gången var besöket på bakluckan verkligen värt vartenda steg
trotts ont här och där och värmen. När vi kom hem sen blev det bakning.
Bullar, mockarutor, chokladkokos rutor, kolakakor och så matig taco paj på de.
En fullspäckad och toppen dag men finaste och bästa pappa. Tack <3



Foto:Loveelliii.

Kommentarer
Postat av: Therese & fröna

Jag ska stå på lördag, försöka tömma mina lådor lite.... =) såna där tossor fast helblå och matchande mössa har jag i hallen :P utan prislappar på....

2011-07-27 @ 16:46:24
URL: http://sorkboet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0