EN TUNG DAG.

Finulat med två annonser idag mellan Theos mammighet och skrik. Stackars lille killen har de inte lätt. Måste vara munnen som spökar för de ska vara något att tugga på hela tiden. Kom på nu på kvällen att jag skulle testa scania napparna, dem har han ratat innan för dem va för hårda... Men nu gillades dem på en gång och han släpper dem nästan inte. Lyckat! Hoppas de kommer igenom nån tand snart så både han och jag slipper ha de så jobbigt. De tar på krafterna bra nog när man knappt får några minuter för sig själv att gå ur rummet eller gå på toa... Lille hjärtat. De hjälper inte att han ser mig de blir skrik och gråt ändå. Och sova på nån annan än mamma eller pappa går icke mer än en sväng nu tills man vaknar i natt. Annars vaknar han så fort man blir nerlagd och inget av de här är alls likt honom. Något är på tok i vilket fall....

Idag skulle även finaste morfar ha fyllt år, 89år. Saknar honom och tänker på honom ofta ofta. Hade önskat att han fått träffa Theo men jag vet att han ser oss och finns här ändå. Har en bild av honom inramad och har haft de sen han gick bort mormor och mamma har precis lika kort.. I lägenheten stod den i köket nu finns den i datarummet på pappas gamla stringhylla. Men framöver ska den få en ny ram och hamna på en finare plats. Varje gång jag ser kortet blir jag varm i hjärtat och tänker på alla fina stunder och vissa mindre fina men som satt sin plats i hjärtat ändå. Något som betyder extra mycket är alla gånger vi träffats och jag sprungit in till honom på mornarna och legat och myst i mormor och morfars säng. Morfar har busat och läst tidningen för mig, lärt mig rim och ramsor. De är något Theo verkligen ska få föra vidare med sin morfar, dem stunderna vill man inte vara utan.

Inte nog me allt de här idag så har mammas bästa väninna somnat in. Alldeles för tidigt men för henne otroligt skönt. Cancer är världens grymmaste sjukdom och hon har kämpat och kämpat och varit så tapper. Tänker på hennes man dotter och barnbarnet... Fy farao att vara i deras sits. De är alltid tungt när någon nära går bort speceillt om de är alldeles för tidigt. Jag tänker på mamma och på Erik som står henne och hennes man så nära. Jag tänker på bilden av henne som inte går att få bort ur mitt huvud, bilden av nån som kämpar men som också är så stark och fin. Jag tycker så synd om min mamma som kommit henne så nära och som nu förlorat någon som hon kunnat lita på och som har ställt upp i vått och torrt.
Vad är väl en grinig son egentligen.... Ta till vara på varandra, ta tillvara på kärleken omtanken lyckan och gemenskapen. Ta tillvara på alla stunder ni har tillsammans jobbiga eller underbara. Rå om varandra och säg att ni älskar hellre än gång för mycket.

Sov gott Anneli, vaka över dina nära.

Nu ska jag ta och gosa med min lille Theo, som vakna till igen och ligger i mammans säng och väntar. Vill inte riktigt sova utan mamma där. Mammas prins jag älskar dig!


Här är dem två annonserna, ev lite kvar att pickla med på dem men i det stora hela så kommer de se ut så här i annonsbladet nästa vecka... Gu så kul de är att greja med annonser.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0