DE GÅR BRA NU.

Då va de klart, en månad till får mannen jobba sen är de no more Ohlsen. Konkurs och alla är uppsagda, han hade oturen att bara ha en månad med garantilön då han nästa månad har jobbat två år i företaget och därför inte får garantilön i mer än en månad i stället för två. 51 familjer berörda och väldigt många av dem har barn/småbarn.. Eftersom Ohlsen styrde dem flesta andra timmeråkerier här i länet och på andra ställen också så är det ytterligare företag som kommer behöva gå i konkurs och alla sågar osv kommer få de kämpigt då väldigt mycket virke inte kommer kunna transporteras på ett bra tag. En arbetslös, en sjukskriven snart höggravid och så Theo. Känns sådär måste jag säga men allt löser sig på någe vis men de hade ju fått komma lite mer lägligt än just nu mitt i detta kaos som redan är i denna familj. Suck pust och stön.. Får se vad som händer i morgon på ackis kanske något som gör att man ser lite mer positivt på tillvaron. De kan väl inte bli sämre/värre nu eller?
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Ska man söka efter positiva saker så kan han vara hemma när bebis kommer.... Men jag måste säga att livet är allt för elakt just nu tycker jag!! <3 hoppas att J hittar nåt nytt jobb som känns bra så att ni kan få slappna av lite.... Kramar!

2014-03-19 @ 20:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0