GAAAA.

Vilka jädra sammandragningar, jag tror jag smäller av snart. Dem börjar likna mer dem där förvärkarna jag minns jag hade under några veckor innan Theo ville ut. Satan i gatan så de gör ont och så kraftiga dem är. Nästan så man får öva på de där med att andas mellan varven. Dagens foglossnings skörd och värk i magen från hostningarna i blandning med "sammandragningarna" jo hejsan va jag börjar komma ihåg va smärta vid förlossning är. Nog för att de är en helt annan smärta och förra förlossningen ändå va "snäll". Jag önskar dock att all smärta kunde komma vid ett och samma tillfälle och att dessa smärtsamma stunder inte skulle komma så pass tidigt. Om han inte vill ut för än till bf så är det lääänge att gå med dessa sammandragningar. Men man får ju öva på andningen inför förlossningen i alla fall. Just nu är magen stenhård, han rör runt och de bränner och värker i mage och nere i ryggen. De känns ungefär som en sjukt jobbig mensvärk, fast jag bara vilar och vilar så vill de inte släppa. Gaaaa!!! Och jag behöver hosta, jag vill hosta men de går inte, magen känns som den ska spricka!!!

Knäppte lite kort på magen för en liten stund sedan.. Som sagt mitten på vecka 32 just nu. Den börjar bli rätt stor nu, mysigt på någe konstigt vis men sjukt jobbigt att vara gravid. Tänk när man inte kände så mycket av rörelserna då längta man efter att känna och nu när dem är hårda och smärtsamma då önskar man bort dem en aning.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0