En riktig road trip, fast med Scania.

Jobbar dag idag igen, tänk att det redan gått en vecka sen jag skrev nästan samma sak. Tiden rullar verkligen på någe nog. Har inte gjort så märkvärdiga saker i veckan, tagit det lungt bara. Åkte med Jimmy lite på jobbet och som jag skrev sist varit till stan och kikat. Vi va och bada igår kväll vid stenbrottet, behövdes verkligen efter en så varm dag så häligt och inga andra där förän vi skulle åka då kom Mackan och co.  

I scanian igår blev det bra många mil, först Gryttjom (Tierp) sen Skutskär och lossa, sen vidare till Gryttjom igen. Åkte med det lasset till Fors (Avesta) Vidare till Vivastbo (mellan Avesta och Tärnsjö) lossa det i Karskär (Gävle) åkte till Gryttjom och lasta sen byta chaufför och åka till Månkarbo sen hem till bruket igen. Tog sådär 12 timmar från att vi åkte hemifrån tills att vi kom hem igen. Lång dag men vart inte alls lika trött den här gången som förra veckan på 9 timmars passat. Satt och klura igår om inte det skulle vara lite fräckt med ett lastbils kort, fast ute i nån skog skulle jag då inte tordas köra. I så fall i grupp som Jimmy gör nu. Men men de är väl bara fantasier som vanligt.

Så kusin, jag va inte så långt bort i från er i Dalarna. Va inom samma län i alla fall. Hade kunnat blivit ett lass till Insjön med lite tur men så vart det inte. I så fall hade vi nästan varit grannar då ett tag på dagen igår. Hoppas ni har det härligt på semestern <3.




Foto:Loveelliii.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0