KANSKE NY BIL IGEN.

Vi var till Östhammar igår och kikade på bil.
Jimmy (och jag på ett hörn) är super less på nya volvon.
Drar sjukt mycket mer soppa än vad den borde och nu är
diesel värmaren trasig på den här också.
Förra volvon böt han dieselvärmaren på och så nu på denna
blir det byte igen, som har gått 25.000 mil kortare och är 5 år nyare.
Suck suck suck säger jag bara.

Nu vill vi ha Skoda! och så kommer det antagligen bli.
Om inte vi hinner sälja volvon innan den vi kikat på är såld.
Så kommer det nog antagligen bli byte i alla fall sen när
vi hittar någon vi fastnat för.

Med lite tur så har vi volvon kvar på torsdag nästa vecka.
Vore underbart att ha automat när vi ska till Stockholm.
Men ändå så hoppas jag på att den blir såld och att vi köper skodan.
I alla fall för plånbokens skull.

En annan sak som var grymt står skillnad mellan v70in
och skodan var utrymmet i baksätet.
Om Jimmy satt för långt bak med stolen än vad han behövde
så fick jag ändå plats bakom honom.. knäna tar knappt i.
Medans i v70in så sitter Jimmy längst bak (vilket han måste)
så får inte jag plats med benen
bakom honom i baksätet utan jag får sitta helt vridet med benen.
Underligt då volvon "borde" vara större men tydligen mycket
sämre planerad.





Foto:Cassmanbil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0