DAGENS BM BESÖK.

Har varit till barnmorskan nu mitt på dagen.
Såg bra ut som vanligt... även fast jag är yr och mår illa.
Bebisen hade lagt sig ännu mer till rätta och huvudet började på
och bli fixerat. Förra gången var de helt rörligt men inte idag...
Så nästa gång kanske han har fixerat sig.
Usch va jobbigt de var att åka dit idag, kände hur jag bara
ville stanna och spy längs vägen eller nåt men jag klara mig.
SF måttet va i alla fall 34 och förra gången var de 32 så magen
växer helt jämnt på kurvan. Vägde mig på vägen ut också och
om jag räknat rätt så gick jag först ner ca 4 kg nu har jag gått upp
dem fyra igen + att jag väger 2 kg mer än jag gjorde innan jag blev
gravid... Av dem 2 kg så väger bebisen just nu ca 2.2kg + att väl
lite annat som vatten moderkaka och grejer väger en del.
Så man kan väl sammanfatta de hela med att jag inte gått
upp speciellt mycket än så länge. Men resan är ju inte slut än
och bebis lär väl lägga på sig lite till innan han vill ut och jag
också om jag inte börjar spy ännu mera igen.
Det verkar inte speciellt lovande eftersom jag mår mer och mer
illa igen och får springa på toa lite nu och då när jag ätit.
Är så grymt less på att inte kunna äta de jag vill, blääääääää!
Är så uttråkad på den lilla mat jag någelunda kan få ner.
Idag smakar ingenting bra, vill bara sluta äta men de går ju inte.



Kommentarer
Postat av: Annah - Livet som tvåbarnsmamma

Jag tänkte det här om dagen att du kan inte gått upp något alls, snarare gått ner! Fin är du!

och vad glad att du inte alls är sådär gravid pluffsig som jag var hahaha :D

2011-09-29 @ 21:32:05
URL: http://carpeannah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0