DÅ GICK VI IN I VECKA 33.

I lördags som sagt var vi in på köpis en snabbis innan dem stängde.
Hem kom vi med två plagg till skrutt. En body och en kofta/tröja.
Han får ju inte frysa i vinter våran lille skruttis.
Tog 50 på bodyn eftersom han bara har ett plagg i den storleken i fall
han nu kommer simma i storlek 56. Han kan ju ha den första veckorna
i alla fall förhoppningsvis. Tröjan blev lite större men då har han något
han kan växa i och ha lite längre.


Koftan är grå men bodyn är ljusgrön/vit randig. Kunde som inte låta
bli att ta något i grönt, färgen är så himla underbar. Koftan hade såna
där små söta bruna lappar på armbågarna men de finns ingen bild
på det och jag har inte hunnit fotat så kan inte visa.
Nu tycker både jag och skrutts pappa att han kan få komma ut.
Att det kan bli november och dags! Vi längtar och det vore så underbart
om han ville komma och göra vårat liv ännu bättre.
För varje dag känner jag massor och det syns att han lever om där inne
nu vill vi ju se vad det är för en filur som håller igång dagarna långa.

Ylva, hon jag brukar ha kontakt med på blomstergrossisten ringde idag.
Hon hade börjat jobba igen efter mammaledigheten så hon fråga hur
allt var med mig. Har inte sagt något till dem där ännu men nu var jag
som tvungen att berätta för henne. Har inte orkat åka in och handlat
direkt heller så dem har inte sätt bebismagen live.
Men de kändes bra att ha sagt de nu, att inte de kommer som en
överraskning sen i november när jag kommer in med en bebis
i famnen och ska handla på mig blommor till butiken.
Och Ylva är verkligen den som jag ville berätta först för. Hon är den
bästa och toppen. Synd bara att jag inte skulle ha något från dem
idag men som sagt hon lär väl inte bli mamma igen inom den närmsta
tiden så jag hinner nog handla av henne ändå.

Kanske skulle skriva att vi går in i vecka 33 idag också.
Enligt den där uträknaren så borde skrutt vara ca 44cm lång
och väga strax över 2000gram nu. Inte så liten bebis längre med
andra ord. Han börjar närma sig den vikt och längd jag hade när
jag föddes (ca en vecka för tidigt). Så skulle han bestämma sig för
att komma ut redan nu så skulle han nog klara livet utanför rätt bra.
Så det är skönt att veta. Våran lilla skrutt. Snart är han här!
Linnena börjar bli lite smått för små runt magen haha. Sömmarna
hamnar inte riktigt där dem borde vara.. Men än så länge kommer dem
på utan att jag måste klippa sönder dem. Vill inte köpa allt för många
som är stora för sen kommer dem bli tält i stället.



Foto:Lindex/Loveelliii.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0