GLÖGGMUGGAR.

För ett par år sedan lärde jag mig dricka glögg och vet ni de är ju faktiskt himla gott. Men att dricka de i stora kaffe/te muggar är inte alls lika kul. Nu vill jag ha riktiga glöggisar. Och kanske en fin kanna att hälla upp de i när man ska servera/ha främmande. De ska va några stilrena enkla som man inte tröttnar på. . Kanske vita bruna eller grå ev med något neutralt rött på. Sagaform och Höganäs (blanka) har fina (bilderna under) har också sätt på åhlens men hittade inga bilder på dem på nätet. Åhlens ena variant har ett stickat mönster i vitt.. Kanske något att önska sig av tomten. Måste spana om jag hittar några fler varianter...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0