HELGEN SOM PASSERAT.

Igår gjorde vi inte värst många knop här hemma, så himla skönt! Vi bara njöt av lugn och ro. På fm var vi ute i snön en stund när Jimmy skottade uppfarten och Theo fick leka av sig lite. Grannarna mitt emot kom också ut och barnens kusin och moster kom dit och lekte så Theo fick träffa bästa dagis kompisen John en stund. De åktes pulka, skottades och Theo fick åka lite moppe med Jimmy. John hade bakat chokladbollar och ville så gärna bjuda Theo också som blev överlycklig. Mums! Sen blev de lunch inne i värmen och medan Theo sov middag passade Jimmy och jag på att greja lite nere i gillestugan. Vi tände vinterns första brasa där nere och höll den vid liv hela kvällen sen, så himla mysigt att både höra ljudet och känna värmen. Nu när soffan står framför öppna spisen kan man lätt ligga där och njuta flera timmar. 
 
Idag är det en sån där dag som man gärna vill glömma bort. Hemska jobbiga dag! Men de trotsa vi för en stund (1,5 timme) och drog iväg till Morkarla på barndop. Lille Nils döptes men som tur va hade jag sagt ifrån fikat efter så vi åkte hem direkt. Missat så mycket senaste månaderna så de gör ont i hjärtat men vissa saker vill man verkligen inte gå miste om. Dem kommer liksom inte åter. Men en bra lösning att bara vara med i kyrkan. Jimmy lagar nu middag och jag har intagit vilo läge. Theo leker för fullt och kommer då och då in och säger pussa mamma och kramen också sen leker han en stund igen innan han gör om samma sak. Fina älskade unge!
Bild tagen med instagram. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0