PEPPARKAKS BAK.

Igår hade vi mini julafton med Inger här hemma, eller hon och pappa var här och eftersom Inger åker till Finland över jul träffar vi inte henne något mer innan julafton. Så dem var här och lekte med Theo och efter hans middagsvila blev det julfika och paketöppning. Theo fick så fint set från polarn och en lille miss som han nu kallar sin alldeles egna katt. En på batterier som jamar och går. En riktig favorit, precis som Inger. Eftersom de aldrig någonsin kommer komma in en livs levande katt i detta hus är de ju tur att dem på batterier också går hem.
Efter Inger åkte hem blev det pepparkaks bak här hemma, morfarn och Theo började men sen tog pappan över och morfarn skötte gräddningen i stället. Theo tyckte de va jätte kul fast han mest hade koncentrationen på lite andra håll. I morse fick han smaka en av sina pepparkakor och utbrast då, baka mera pepparkakor me pappa ikväll. Eftersom degen tog slut skulle jag tippa på att de får vänta till helgen som kommer...
 
 
Så va gjorde mamman då medan dem baka, jo hon satt på en stol och titta på.. Lekte lite fotograf och la över alla kakorna på plåten, tyckte de jobbet passade mig bäst. Tror jag tar mig an den uppgiften även vid nästa bak.
Ska förresten hänga upp alla hjärtan dem gjorde i julgranen sen, dem fick sig fina hål och ska ev prydas med kristyr och sen ska ett fint litet band på att hänga dem i. Tror de kan bli fint och Theo som pratar så mycket om pepparkakor nu när dem bakat mycket på dagis och han fått göra de hemma. På tal om pratar så kommer de ett inlägg om de och hans härliga sånger men de tar vi en annan dag. Nu ska den här mamman lägga sig på soffan igen, huvudvärk så de skriker om de idag och resten ja de är vardagsmat nu. Men efter läkarens utlåtande idag så håller hon mig hemma till i slutet på januari först och främst, dock ser de inte så ljust ut på den fronten. Usch och fy saknar verkligen min normala tillvaro, mina jobb och vänner och att träffa folk! Men kroppen gör vad kroppen vill och de är bara att lära sig lyssna, lyda och få de att fungera ändå.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0