VÅR?

Snön vräker ner utanför fönstret, Theo sitter uppe i soffan och äter välling och har precis avklarat kvällens julkalender tillsammans med Jimmy. Jag intog datorn undertiden som numera bor i gillestugan där de så smått förvandlas till kontor/datarum/gillestuga/mys "hörna". Jag målade om där nere för ca ett år sedan, vita väggar.. Mycket finare än beige på höger och vaniljsmutsvit på vänster eller om de var tvärtom. Inte va de snyggt i alla fall, öppna spisen fick sig en omgång färg då också och tegelväggen som va beige med svarta fogar blev helt vit. Sen hände de liksom inge mer där nere. Soffan och dem andra möblerna fick tillbaka sina platser och mest hänger vi tvätt där inne eller bara passerar när vi ska in i något av dem andra rummen. De vart inte ens några lister på plats, men nu är dem där. Golvets för någon vecka sedan och efter de har pappa målat taket och satt upp nya lister där uppe också. Vilken rackarns skillnad det blev. Om jag har lite ork någon dag så tänkte jag försöka måla trappen under vit också så vi slipper den fula trä färgen och alla sträck och konstigheter. Ser lite bättre ut i alla fall. Dörr foder och dörr till pannrummet skulle också behöva sig en omgång men allt målande är de faktiskt inget måste med nu. Nu är de värsta klart och de går bra att göra i ordning där nere. Orken är som bortblåst för det mesta men några penseldrag mellan varven kanske går att få till för att förtränga och försöka hålla sig sysselsatt. Om inte annat har jag ju en hjälpreda och en man om de skulle bli för bökigt, men som sagt inte bråttom. Rummet här nere ser redan helt annorlunda ut med databordet som tidigare varit platsbyggt vägg mot vägg har nu fått ben då det fattades ca 1dm på vardera sida till väggen. Men de blir bra det också då väggarna här nere är helt värdelösa att skruva i. Mycket kvar innan det gamla rummet är tomt men tar man lite i taget och försöker organisera de hela så blir de nog bra där nere sen.. Tänk vad med papper och grejer bara för ett litet företag.. Och allt annat som ska ha sin plats.
 
Nog om de, våren va de ja. Såg närmligen att polarn hade fått in några nya plagg och dem påminde mig mest om våren. Klar blå och åt limegrönt... Men dem va fina. Kanske T skulle ha dem i sin byrå här framöver. Och våren vill jag gärna bli påmind om, måtte denna vinter gå rysligt fort.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0