EN ARBETSLÖRDAG.

Igår körde jag ett arbetspass på FloraBuketten så denna vecka är jag bara ledig idag, känns att de vart en sex dagars vecka. Och ovant med en lördag också de va väldigt längesen sist. Ledig nästa lördag men sen är de en till att jobba innan Lotta kommer tillbaka från semestern. Är ganska skönt att kombinera både blomsteraffären och Fonus men man blir rätt bortskämt med kortare dagar och slippa alla oväntade bud och liknande när man är på Fonus och som sagt att slippa lördagarna.
Sen har jag ju BlomsterDesign jobben också som ska göras mellan alltihop så nog har man att göra allt. Förvånad att de inte va sånt jobb denna vecka också för de brukar alltid köra ihop sig då när man har som värst.

Igår va Theo hos morfar medan jag jobbade, Jimmy va med sin storebror till Västerås och power meet från tidigt morgon till i natt. Så Theo och jag va kvar hos pappa enda till de va dags för Theo att sova. Igår morse träffade Jimmy Theo bara några minuter.. Han åkte kvart i sex och Theo vaknade halv sex... Sen vart Theo helt förstörd för att pappan inte va hemma. Satt och grina och ropa efter pappa ett bra tag och så va de bra igen och efter nån timme kom de igen. Han är inne i nån period nu, på dagis är de mig han ropar efter dock inte ledsen eller jämt men aldrig efter pappan och hemma är de på Jimmy. Den här veckan har Jimmy haft lastbilen hemma och då har Theo blivit helt förstörd när inte pappa och lastbilen är kvar när han vaknar. Och de går heller inte att ringa Jimmy så dem får prata för då får man en skit ledsen kille resten av morgonen för han vill absolut inte lägga på luren. Överlag så blir han ofta tokig om han kommer på något kan va vad som helst men inte får de, eller inte har lust att ta på skor eller byta blöja just då.. gallskriker och lägger sig ner eller börjar fäkta runt med armarna. Inte likt våran Theo men som sagt han ska väl utforska hur saker funkar han me.

Idag blir vi nog bara hemma, bada i poolen ut och cykla och greja med lite nödvändigheter. Hade funderingar på andra saker idag men näää de tar vi en annan dag.

Bild från igår när Theo sakna Jimmy som mest, då titta han i pappas trailer på alla lastbilar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0