70%.

Idag är dagen... 70% avklarat. Natten har varit hemsk, halsbränna som tagit knäcken på mig, sov ett par timmar med reservation för att ha vaknat där i mellan för tre toabesök och att vända sig tjugo gånger för att de gjort för ont eller för att lillebror försökt trycka sig ur magen. Vid 23 vakna Theo och grina va så ledsen varm och hade de så jobbigt. Vi somna nog om vid halv 1 kanske 1... Och sov till 2. Sen samma visa igen, ledsen kille som hade de så jobbigt. Jimmy vakna av oss vid 3 och åkte hemifrån vid 4. Då precis innan han åkte skulle Theo få lite mer mot febern och lite välling men medan Jimmy gjorde i ordning somna lill killen och mamman gjorde honom sällskap. Vid 6 vakna han och sen har de varit full rulle. Mamman snorar än mer idag och huvudet dunkar. Jag som inte "får" vara mer vaken än jag redan är på nätterna för att orka med både mig själv och att få slippa må lika dåligt, spy lika mycket och inte åka dit och bli lika dålig igen. Suck! Förstod att denna natt skulle bli så här eftersom Jimmy va tvungen att jobba idag och inte kunde stanna hemma. Men i morgon ska han va hemma och i natt när Theo vaknar lägger mamman sig i källaren (om hennes psyke klarar va ifrån Theo) så får pappan ta natten. Morfarn (som alltid är guld värd) kom nyss innanför dörren, va gjorde vi utan honom. Theo och han leker lite just nu, kokar kaffe och lagar mat i Theos lilla kök. Jag ska vila hela förmiddagen, huvudet och näsan känns helt igenkorkad. Kanske jag orkar klippa morfarn när Theo sover, behövs och skulle gjorts många veckor nu men inte passats in orkats med eller funnits tid. 
 
 
I vilket fall så har jag unnat mig en 70% present till mig själv, den står på köksbordet och är så fin. Valde länge och väl då jag vill ha såå många av dem. Bild kommer sen när jag orkar mig upp ur sängen. Och om jag ska va ärlig så blev de faktiskt en till sak, den har jag däremot bild på och ser ut så här..
 
 
 
Rosé och med min fina rabatt på guldfynd kosta den mig inte många kronor alls därför tyckte jag att jag förtjäna den också denna gång, de har varit sjukt jobbigt under hela hösten och vintern och att känna sig lite fin med en klocka på armen piggar upp lite de me. Små saker gör skillnad. Måste byta batteri i mina två andra klockor så kanske man kan börja använda dem igen också, men eftersom jag har några smycken i rosé nu så passar klockan så fint ihop med dem. Hade även en rabattis där jag köpte min andra 70% sak så de kändes nästan liten lyxigt att unna sig utan att betala några mängder för de.. Vardagslyx i shoppingformat.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0