LITE SMÅTT OCH GOTT.

Gårdagen gick mer eller mindre i ett. Under förmiddagen hade jag fullt upp med att greja här hemma, jag inne och Jimmy ute. Theo sprang lite i mellan och Victor sov mest här inne mellan matningarna och joller i gymmet. På eftermiddagen runt 14 börja de regna blåsa och åska. Vilket oväder de blev under kommande timmen och efter 15 lugna de ner sig lite och var bara lite små regn till och från under ett par timmar.
 
Min kusin Madelene var på väg hemifrån Karlstad med sina två grabbar till Umeå och resten av familjen/släkten och på vägen stanna dem till här för lek, bus, middag och att få möjlighet att träffas lite. Förra året gjorde dem samma sak men då var även Maddes man med. Starkt gjort att köra hela vägen ensam med två små barn, de vet jag inte om mitt psyke skulle klara. Dem kom strax efter 15 och vid 17,30 kom även min mamma och hälsa på oss alla.
 
Dem var kvar till efter 19 nångång och precis när dem skulle åka kom Cia förbi och prata lite och Jimmy stod ute på gården och pratade lite med Johan. Han ska som de ser ut komma hit i morgon och gräva åt oss. Dem har kommit på bästa lösningen för att vi ska kunna komma ut ur huset (måste annars ta bort trappen, enda stället vi kan komma ut ur huset på samt kunna låsa också) och de kan vi inte göra själva med Eriks lilla grävare. Tror de blir bra, kosta va de kosta vill. Kommer som de verkar inte ta ens en dag så de känns ju skönt i alla fall. Lite bök men avloppet måste bytas, kul annars att gräva igen göra ny trapp och sen måste ta bort de gamla avloppet om några år för att de satts igen eller blivit berläggningar inne. Jimmy sa från början att vi lär göra de om de är ett i betong eller ja va de nu mer va och nu har han pratat med fyra fem personer till som säger BYT annars kommer ni ångra er.
 
Idag har vi grävt grävt och grävt. Jag och barnen tog en långpromenad efter lunchen och till slut hade båda somnat och sov ett par timmar ute i skuggan. Undertiden kunde jag hjälpa Jimmy med all jord, sten och grenar. Himla bra träning och skönt att de inte är lika het värme så man orkar göra mera i längre perioder under dagarna. Theo tog med sig Jimmy på en cykeltur här på kvällningnen också på sin egna cykel och när dem kom hem igen drog Theo på en vurp. Dock inte på cykeln (vilket vi bara väntar på) utan när han skulle springa i sina foppatofflor i grushögen och sen upp i närmsta jordhög. Blod och massa skrapsår men med lite avtvättning och så ett blixtenplåster blev allt bra igen. Märks så tydligt att Theo har mer respekt för Jimmy än mig just nu. Jag är nog lite mesig också och säger inte ifrån lika mycket som jag kanske borde både för hans och min skull. Theo ville cykla med mig också (men jag gillar de inte, då han inte lyssnar för fem öre och kör in i mig eller drar iväg åt ett annat håll) men jag va lite skeptisk men efter han bett så snällt så drog vi iväg. Han bara till kurvan hos grannen snett mitt emot sen fick vi vända, eller vi kolla på lite kossor först också. Han ställde sig bredvid cykeln mitt på vägen i kurvan och vägra gå åt sidan. Satt sig sen på cykeln och satt upp fötterna på kanten mot styret och total ignorera mig. Var ju tur att de inte kom några bilar just då. Spela ingen roll va jag sa eller gjorde så gjorde han tvärtemot. Ljuva trots. Med Jimmy gick de kanon att cykla (fast han får säga åt ibland) och samma va de för någon vecka sedan när jag cykla med honom först och sen tog Jimmy en vända. Då körde han in i mig två gånger och drog ifrån rakt ut i korsningen även fast han lova att stanna bredvid mig. Gaaaaa.. Mamman får helt enkelt inte va så mesig och ryta i mera och stå för de. De är dagens att tänka på för mig tror jag.
 
I övrigt är dem mysiga båda våra grabbar, Theo kommer och ska pussas kramas och mysa. Älskar att ligga bredvid i sängen och läsa bok. Just nu ska man läsa två små böcker han fick av morfar när han var där sist. Den ena som handlar om när Bo ska gå till doktorn den kan han nästan utantill alla redan. Å Victor han är bara Victor han, ligger och pyser sover äter och skrattar. Så fort de går snart 3 månader och snart dags för spruta och vägning. Funderar hur de blir om Theo också ska följa med dit och väga/mäta sig. Han har inte gjort de sen 2 års kollen och de vore kul att få se hur stor han är nu, men samtidigt två barn med in där samtidigt och så är det kösystem så man vet aldrig hur länge man får vänta. Tål att tänkas på. Kanske morfar kan leka med honom undertiden annars.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0