LITE KVÄLLS ORD.

Killarna sitter och äter middag, lätt lagat idag med makaroner och korv som Jimmy snabbt slängde ihop när dem kom hem från jobb/dagis. Jag klara knappt ens av att ta fram en kastrull en stekpanna och makaron förpackningen ur skåpet åt honom. Längtar lite efter den maten måste jag säga, de och spagetti och köttfärssås. Jag är tok hungrig och försökte få i mig en smörgås nyss sittandes i sängen. Sitter där ännu och försöker tänka på annat så den ska få behållas. Extrema jobbiga dag, jag orkar inte spy en gång till idag. Jag blir så galet hungrig när jag inte får behålla något under fleraste timmar och då blir de så klart jobbigare att försöka äta igen när man är hungrig men har spytt. Och blir jag för hungrig blir jag ännu mer illamående. Aja de va väl inte sista gången detta händer mig denna graviditet. I morgon ska jag f*n i mig va piggare igen, ska väl inte behöva stå ut med denna förkylning hela veckan ut.. Nästa vecka är det dags för magmätning på mvc, andra gången denna graviditet och med ny barnmorska då min precis har slutat. Ska bli spännande och se va de är för en person, jag lär ju dra min historia på nytt. Och jag hoppas hon är hjälpligare än den jag hade nu innan för hon gjorde mig mest bara irriterad dom få gångerna jag träffa henne. Träffa även på henne då och då när vi vänta Theo men hade henne inte den gången som tur va. Ska i alla fall försöka höra mig för hur man måste göra eller må för att få ett tillväxtultraljud, vill väldigt gärna se till lillebror där inne så han har de bra trotts mitt mående. Skulle lugna denna hela tiden sjuka spyende slutkörda mamman. Om jag känner mig skaplig den dagen jag ska till mvc ska jag ta en tripp till flora och hälsa på bossen och tjejerna, kolla på allt nytt och få lite mer idéer och inspiration kanske göra mig något att ta med hem till bordet. Saknar mina jobb så mycket men så tacksam att jag kan va hemma och vila mig hade verkligen inte varit möjligt för mig att jobba så som jag mår. 

När jag blivit helt frisk igen från denna lilla sjukdoms period jag är inne i just nu ska jag ta en tripp till thuns och köpa mig bland annat några nya skålar (som jag tänkte köpa sist men lag så klart tillbaka) och kanske något annat skoj att pigga upp dagen med. Måste försöka komma ut lite efter jag varit hängig och haft en tuff period. Otroligt viktigt för mitt psyke och min kropp har jag märkt. Så nu hoppas jag att jag är pigg till nästa vecka för då blir de flora och thuns mer än så orkas inte med på en vecka. För mycket planerat gör mig bara sämre. Veckan efter de eller va de kanske ännu en vecka i mellan i vilket fall har jag för mig att de är dags för en klippning hos frissan... Men som sagt just nu ligger fokus på att behålla den lilla maten och att bli fri från sjukdomarna som härjar i min kropp, önska mig lycka till tack och skänk gärna lite tålamod hopp och styrka till den här adressen.

Bild från google.se 

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej!
De har liknande skålar hos Magasin Hemmavid, tror de är Miljögården, om du ska in till Östhammar. Ett litet tips bara :)
Krya på dig...

2014-03-05 @ 19:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0