UPPDATERING.

I brist på både trevligare och socialare sysselsättning och en hel hög med ork och välmående så gör man vad man kan för att få dagarna att gå och för att orka sig igenom dem. Bland annat så skenar inrednings fantasin i väg då och då och man önskar man kunde/orka åka iväg och shoppa lite nya våriga saker att piffa upp sig själv och hemmet med. Då sovrummet är en byggarbetsplats och med de blir de stökigare och dammigare överallt känns de inte så kul att piffa nånstans egentligen. Jag har ingen ork att städa, jag kan inte städa min kropp orkar icke och säger emot direkt när jag lyft eller rört mig för mycket. Och de behövs inte mycket för att de ska inträffa kan jag säga. Suck! Försöker damma lite ibland på dem ställen jag passerar på min väg mot något. Försöker hålla rent handfatet varje gång jag ska tvätta händerna eller försöka borsta tänderna (en riktig illamående pina för övrigt) Mår inge bra i ett stökigt och för dammigt hem men jag har lärt mycket på denna resas gång, allt behöver inte va perfekt och i ordning. Jag har gett vika ganska rejält mot vad jag trodde jag kunde när de gäller detta för jag blev alltid helt stressad om de va för lortigt och rörigt, jag kunde som inte slappna av och njuta och bara låta de va. Nu kan jag men jag mår fortfarande mycket bättre om de är rent och prydligt runt omkring mig.
 
Nog om de, först och främst va jag till barnmorskan idag på koll efter jag lämnat av Theo på dagis. Min tidigare bm har slutat och nu hade jag en ny tjej,  Sara som va jätte bra så här långt. Väldigt trevlig och lätt att prata med inte alls i närheten av den förra som va vimsig och prata mest om sig själv. Brydde sig inte ett smack om de man sa till henne. Men denna lite yngre människa verka ha både hjärta och hjärna. Va ju inte så många dagar sen som jag fick lyssna på lillebrors hjärta och de var fortfarande precis som de skulle, magen växte på bra också me tanke på min vikt som inte riktigt är okej me tanke på att jag är i vecka 30 och bör ha lagt på mig i stället för gå ner eller stå still men men inte mycket jag kan göra. Har peppar peppar inte spytt något idag ännu och har lyckats få ner tre smörgåsar med bregott och kokt skinka på, kanske fyra glas vatten, en korv och lite mos i mjukttunnbröd med ketchup och en digestiv bars gled ner efter lite protester. De är ett riktigt redigt dags intag de för att vara lilla jag. Får se vad resten av em bjuder på. Just nu ligger jag i sängen med nässprayen intagen för att få luft genom näsan igen. Lillebror har hicka för tillfället och ger mig samtidigt halsbränna. Ute skiner solen för fullt och grannarna har fullt upp med att pyssla ute. Ska nog försöka ta mig några minuter sol på altanen om en stund innan de är dags för Theo att komma hem igen från ett för övrigt magsjuke drabbat dagis igen. Snacka om less, den får bara inte komma hit då kan jag lika gärna lägga in mig på ackis tills lillebror är ute. Fy farao så nervös jag är för att bli mer sjuk nu, speciellt magsjuk. Jag håller ju fortfarande på och försöker besegra min förkylning med tillhörande hosta som är inne på sin tredje vecka. 
 
Magen vecka 30.
 
Och vecka 27.



Hittade en bild från när jag va i vecka 29 med Theo i magen.... Känns som att de är lite smått skillnad på grav ett och grav två och då mår jag ändå mycket smäre denna gång fast de var illa första gången också.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0